bildspel

söndag 29 mars 2009

Nyss hemkommen från akuten!


Mamma, pappa och Andreas var här och fikade, Lucas och kompisen Max skulle ut och leka. Mamma hjälpte Anders med en infekterad nageltrång som skulle snittas upp lite och klämmas var ur, eftersom Anders inte är så bekväm i såna situationer var det lite hajpat ;). I samma veva ser vi grannarna komma och undrar genast vad de vill, när jag öppnade dörren ligger Lucas och gallskriker, han hade trillat ner för trappan.
Vi får av honom kläderna och ser en kula sticka ut vid nyckelbenet, Anders haltar omkring med sina onda tå och hela situationen är hajpad.
Mamma säger till mig att ringa akuten och där får jag förväntad kötid 31 min.
Aaaaa....blir galen, hajpad mamma som jag är ringer jag till min kära vän Carina och frågar vad jag ska göra, hon tar hans personnr och säger att vi ska åka in så meddelar hon att vi kommer- Tack snälla Carina för hjälpen!
Mamma följde med mig in och på vägen dit somnar Lucas hela tiden, antagligen chocken trodde läkaren.
Vi fick komma in med en gång och blev så väl omhändertagna, läkaren kom och skickade oss till röntgen för att få det svart på vitt att det var en nyckelbens fraktur. Han sa att det syntes solklart utanpå, vi fick se bilden hur frakturen såg ut, till och med jag såg det tydligt. Lucas hade väldigt ont så de gav honom citodon.
Han fick en mitella som ska hålla armen på plats.
Så nu blir vi hemma igen ;)

5 kommentarer:

  1. vad duktig han var ändå fast han hade så ont,tur att barnen är lugna när föräldrarna får spelet kram mamma och mormor

    SvaraRadera
  2. Usch då, stackars Lucas. Hälsa honom så gott från oss. Han kanske kommer ihåg att Tove oxå hade mitella i somras. En olycka händer så fort. Kanske en fika på tisdag redan???? Kram på er/Maria

    SvaraRadera
  3. Stackars liten. Tur att det är en tuffing du har.
    Hoppas att det onda ger med sig snart.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken otur, men vad duktig han är. Man kan ju inte vara med överallt och det händer så fort! Du vet ju hur Vera trillar överallt, tom på plant golv!!! Hoppas att det går bra och att han inte har så ont längre. Tack för senast, det är alltid lika gott och myssigt och få komma hem till er. kram Cecilia

    SvaraRadera
  5. Stackars Lucas, jag bröt mitt nyckelben när jag var 4, kommer fortfarande ihåg hur ont det gjorde, hoppas det blir bra fort!

    SvaraRadera