bildspel

söndag 22 mars 2009

Helgrapport!

Helgen har varit toppen för familjen Lindberg.
I fredags var jag hemma hos Gudrun (kokerska) med jobbet, där blev vi bjudna på sååå god mat- förrätt:avocadosoppa, varmrätt: kallt fiskfat som är en favorit, dessert: lingonglass m kolasås.
Det blev en sen kväll med många skratt.
I lördags hade vi städdag, Anders putsade alla fönster så nu kan vi se ut igen =) Jag är verkligen kass på det. Vi ställde i ordning studsmattan och utemöblerna, kanske lite tidigt men det var j så underbart väder igår.
VIlken skillnad det är så fort det blir lite varmare och solen skiner- Alla är verkligen ute och grejar- Nu ser man äntligen folk =)
Kl 12 var vi bjudna ner till Sjöbergs på smörgåstårta och det smakar ju aldrig fel.
Tack så mycket, alltid lika trevligt att träffa er!
På kvällen kom grannarna Yvette och Jocke in en sväng- Lucas höll lådan som vanligt för dem- vi hade trevligt!
Idag söndag har vi avnjutit en vrakfrukost och sedan åkte Anders och Hugo på fotbollscup i Töreboda medan jag och Lucas är hemma och ska baka bullar.
Har egentligen en hel lista att bocka av, undra vad jag hinner/känner för att göra?
Titta precis ut och vad får man se: det snöar! det är inte sant, JAG VILL HA VÅR!
Ha en fortsatt toppen söndag.
Ps. jag försöker göra ett bildspel och nu är det plötsligt 2 st, ska försöka få alla korten på en och samma- några förslag på hur det ska gå till????

2 kommentarer:

  1. Skönt att helgen varit bra! Det finns lite smörgåstårta kvar om du vill ha... Jag tror dock att vi bör slänga den imorgon. Man kan väl inte spara dom hur länge som helst!
    Jag väljer att blunda när jag märker att det snöar, då tänker jag på tussilagon jag såg vid vägkanten på väg till simskolan igår! Visst F-N är det vår!!!!
    Angående bildspelen, jag har ingen aning om hur man får ihop två bildspel till ett... Du kanske kan flytta korten mellan bildspel inne på den där sidan där man gör dom?!
    Ha det så bra så syns vi imorgon!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Det är UV-akryl som är mildare och det luktar inget heller, som jag tycker är bra. För vanlig akryl kan ju lukta väldigt mycket och starkt.. Jag kommer upp till Emmas student. Så det är i juni och då är jag även klar med utbildningen och då kan jag göra på dig om du vill=)
    Kram

    SvaraRadera