bildspel

tisdag 28 april 2009

Händelserik dag!

Hej nu har gästerna gått hem och vi har fått barnen i säng.
Vi visste att Malin, Hans och Jacob skulle komma förbi en sväng, ev skulle fam Sjöberg komma om de hann.
Men vi fick ett oväntat besök av Anders pappa Knut och Elisabet, Anders bror Owe med familj. Det kan jag säga var mycket uppskattat, Anders blev så klart väldigt glad att de gjorde det.
Hugo har haft en jobbig dag i skolan, har varit ledsen över Frasse. Vi har inte hunnit begrava den än.
Måste bara säga det att jag har varit trött på Frasse och har velat att han skulle komma till en annan familj som har mer tid för honom och inte har ont av att det skräpar ner och får göra rent buren ideligen. Jag har varit i kontakt med en kanin uppfödare som tävlade och levde för sina kaniner. Hon kunde tänkas ta honom. VI VILLE INTE ATT HAN SKULLE SÄLJAS TILL ORMMAT!!!!!!!
Vi hade nu beslutat att ha kvar Frasse men att han skulle få bo ute, där han såklart trivdes som fisken i vattnet. Så därför vill jag poängtera att bara för att jag tyckte han var "jobbig" så önskade jag så klart INTE livet ur honom. Han var världens goaste kanin som aldrig gjorde några utfall, barnvänlig ( även i Lucas händer) kelsjuk, social och framför allt en glad kanin.
Men en olycka kommer sällan ensam, de ringde från Lucas förskola och berättade att Lucas ramlat och slagit upp ett jack i huvudet så min snälla mamma ställde upp som vanligt och åkte och hämta honom. Som tur var så räckte det med att tejpa.
Nu kan väl inget mera hända?
Kram o godnatt!

3 kommentarer:

  1. Tack för en jättetrevlig kväll och god smörgåstårta!
    Ledsamt med lille Frasse han var ju verkligen en go och glad kanin,faktiskt den mest sociala kanin jag har träffat och så snäll.Tänk vad Lucas har burit omkring på honom.
    Sov gott!
    Många kramar
    Malin

    SvaraRadera
  2. det kan väl inte finnas något som har trott att du önskade livet ur frasse,den personen fattar nog inte så mycket.kram mamma

    SvaraRadera
  3. Då ses vi i vimlet på fredag då
    Kram Sara

    SvaraRadera