bildspel

onsdag 22 juli 2009

Flaggan i topp, det blev en med snopp!

%

Nu äntligen kom våran lille kille ut. Ha är sååååå fin.
Det började igår den 21/7 vid 23.30 då jag gick på toan. Jag fick en kraftig mens-smärta som resulterade i att jag började blöda. Det var inget tjockt blod utan mera utspätt så jag blev inte så orolig.
Anders ringde och förvarnade pappa om att vi ev får åka in, när jag fick nästa värk och jag blödde mer så ringde jag in. Vi skulle förbereda oss för att komma sa hon.
Vi var väl inne ca 02.15 då hade jag 8-10 min mellan värkarna, Anders var tvungen att stanna på statoil och köpa snus och en hamburgare ( hur man nu kan tänka på mat ;)
Jag var öppen 5 cm och fick 4 min mellan värkarna så vi gick över till en förlossningssal. Jag började med lustgasen men kände att jag ändå ville ha en bedövning så vi kom överens om att det fick bli spinalen. Den tog bra men då visade det sig att jag inte kände av värkarna så mycket så värkstimulerande dropp sattes in. Jag svarade bra på den så när kl var 04.35 så kom han ut. Allt gick så himla bra, lugnt och fridfullt! Är supernöjd med min förlossning.
Vid 06.30 fick jag äntligen hoppa upp och duscha- så skönt!
Vi fick våran efterlängtade guldbricka som vi hungrigt åt av, smakade verkligen toppen. Vid 9 åkte Anders som skulle lämna lånebilen och hämta våran nya samt hämta en kille på tåget som skulle köpa våran Navara. Anders och barnen kom in och hämtade oss vid 13.
Så nu är vi hemma och tar det lugnt.
Sofie och Marcus kom upp en snabbis med fina presenter- tack så mycket!
Även Maria kom förbi med en fin blomstergrupp- tack så mycket.


9 kommentarer:

  1. hej grattis till pojken önskar jeanette
    [ninas syster]

    SvaraRadera
  2. Grattis!!
    Nu längtar man ju ännu mer:)
    Men skönt att läsa att allt gick bara.
    Lycka till nu!

    SvaraRadera
  3. Grattis!!

    Vi ses snart

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ett jättestort grattis!!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Så söt han är, nu får man bebissug igen, skönt att du upplevde din förlossning så positiv, du har ju våndats för denna stund.
    Jag kommer en dag och tittar till er.
    GRATTIS från hela Johanssonklanen.

    SvaraRadera
  6. Vilken söting!!!! Vad skönt att han äntligen tittat ut. Ska försöka ta mig till Timmersdala så att jag kan få se det lilla knyttet live! :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Han är ju bara fööör go!!!!
    Grattis från oss nedanför berget oxå såklart!
    Det är ju tom så att jag får lite bebissug =)!
    Kram från Sjöberg

    SvaraRadera
  8. Grattis till er lilla kille!
    Det är härligt med tre grabbar...
    Nu har vi äntligen kommit hem till T-dala igen! Längtar efter att få snosa lite och titta på lilla godingen.
    Hörs imorgon!
    Massor av kramar från familjen Lövberg

    SvaraRadera